Незабравима екскурзия до Истанбул

Ходил съм няколко пъти до Турция-до Одрин, Истанбул, Кушадасъ, но незабравими спомени пазя в сърцето си от екскурзията до Истанбул.
И така… тръгнахме рано сутринта в 5ч. от Ямбол. Много бързо пристигнахмe на гранично пропусквателен пункт Лесово и след проверка на документите вече бяхме в южната ни съседка.

Много добре уредена пътна мрежа. Не усетихме как сме стигнали и до Одрин.
Екскурзията включваше посещение на джамията „Султан Селим” в Одрин и българската църква „Свети Георги”.
Чел съм някъде, че това е най-голямата джамия в Турция, построена от известен архитект. Султанът обаче не останал доволен от 1000 прозорци на джамията и наредил 1 от тях да бъде зазидан. Много по-внушително звучало Джамията с 999-те прозорци.

Истанбул1

Истанбул31Истанбул30

Купуваме си сувенири за спомен от закрития пазар в близост до джамията и в уговорения час, след краткото свободно време за разглеждане на града, потегляме към българската църква „Свети Георги”.

Истанбул27Истанбул28

След като разгледахме тези забелeжителности в Одрин се отправихме за Истанбул.

Истанбул- най-големият град в Турция, с население около 12000 000 души, но лятото се увеличават внушително. Страшно гъсто населен…Непрекъснато движещи се автомобили, струва ти се пълна лудница, особено ако идваш от малък и спокоен град в държава, чието население е 2 пъти по-малко от този космополитен град.
Градът е разположен на 2 континента- Европа и Азия.

Истанбул6

Движим се продължително в града докато стигнем до хотела, за да се настаним.
Казват, че тук се намира центърът на света.

Истанбул5

Програмата през вечерта включва разходка с корабче по Босфора.

Истанбул7

Приказно красиво е! Взираме се в бляскащите светлини в далечината.
От хотела до мястото на отплаване с корабчето и обратно се придвижвахме с градския транспорт.

Очакванията ни за следващия ден са големи.
Посещение на Султанския дворец- Топкапъ сарай. Горещо препоръчвам на всички посещаващи Истанбул да разгледат тази забележителност.

Истанбул8

В дворецът се съхраняват забележителности от османската архитектура. В много зали са подредени колекции от порцелани, оръжия, щитове, брони, ислямски ръкописи и стенни украшения.

Истанбул10

Истанбул11Истанбул12

Истанбул13Истанбул14

Истанбул15

Страхотен е и изгледът към Босфора. Като че ли е още по-красиво от разходката с корабче предната нощ.

Истанбул16

Опиянени от красотите, все още неопомнили се тръгваме с групата към „Света София”, намираща се наблизо.

Истанбул19

Истанбул22

Истанбул17Истанбул18

Колко впечатляващо!
На следващия ден ни предстои разглеждане на „Синята джамия”, панорамна обиколка из града до азиатската част, преминаване през един от мостовете над Босфора, посещение на желязната българска църква „Свети Стефан” и разбира се пазаруване в Капалъ чарши.
Джамията „Султан Ахмед” е известна в Европа като „Синята джамия” поради своите цветове- синъо, зелено, бяло на плочките от порцелан. Джамията е действаща, имахме удоволствието да наблюдаваме поклонението на местни хора.

Истанбул20Истанбул21

Невероятно е усещането да стъпиш на друг континент, макар че нито растителността, нито животинският свят се различават коренно от познатите ни.
Невъзможно е за няколко дни да се обиколят всички забележителности в Истанбул- останаха непосетени резиденцията на Ататюрк- Долмабахче сарай, Къз Кулеси- кула врязана в морето, кулата Галата…..

Истанбул23

Внушителна е българската желязна църква сътворена от 500-тонни елементи, с прекрасен интериор.

Истанбул24

Истанбул25Истанбул26

От всички посетени забележителности лично мен най- много ме впечатли Султанския дворец. И ако отново ми се отдаде възможност да посетя този космополитен град, с огромно желание ще се върна отново тук.
Останах приятно изненадан. Турция е с много добре развита икономика- промишленост, търговия и селско стопанство. Няма как да не забележи човек чистите улици. Имат закони, който се спазват. Образованието също е на ниво- особено се държи на владеенето на английски език. Спретнати младежи по заведенията, магазините и хотелите се опитват по всякакъв начин да угодят на туристите.

Потомци на хелти, завладявани от перси, Александър Македонски, Римската империя, преминали през Византийскко владичество до създаването на Османската империя, днешните наследници ревностно пазят и съхраняват своята история.

Автор: Тодор Атанасов
Снимки: Тодор Атанасов

Вижте още от Истанбул тук: Топ 10 забележителности в Истанбул

Публикувано в категория: Пътеписи, участващи в конкурса 2009 г., Турция . Тагове: , , , , , , Коментарите и trackbacks са забранени.

6 Коментари

1. MEGI
    Изпратен 05.07.2010 на 11:25

Може ли да питам с кой туроператор пътува ?
    Защото се каня да отивам това лято.

2. samori
    Изпратен 24.01.2010 на 17:47

Наистина е много красив град и при това население е много чист.Но едно не харесвам на нашите Туроператори защо не ни водят в новият град там да видиме новите сгради на идин модерен град и да изпиеме по едно кафе при доста по висок стандарт и да се насладиме на разходка с корабче покрай скъпите вили на заможните хора.

3. Manuela Nikolova
    Изпратен 13.01.2010 на 4:57

1001 no6ti be6e filma,koito izcqlo promeni gledi6teto mi za Turciq … ako nqkoi mi kaje haide ostava6 da jivee6 tuk za neopredelen period se saglasqvam ot 1q pat.Tozi grad – Istanbul e val6eben,nikoga ne6to ne me e vpe4atlqvalo taka silno.Istanbul e mqstoto kadeto bih se vra6tala otnovo i otnovo.Sledva6tiq pat kogato go posetq,a seriozno obmislqm tazi ideq i 6te bade skoro 6te posetq i Princovite ostrovi :)

4. ваня
    Изпратен 12.01.2010 на 21:02

Била съм 2 пъти в Истанбул и страшно ми хареса там. Посетихме всички забележителности ,но най-много ми хареса Долма бахче ,желязната църнва Св.Стефан, Топ капъ,Синята джамия,Св. София.Не съм ходила на Геноезката кула или така наречената кула Галата.Предлагам на всеки който отиде на екскурзия в Истанбул да посети Принцовите острови.Това беше кулминацията на нашата разходка Буюкада най-големия остров от тях.Ако сте гледали ,,Мелодията на сърцето,,това еострова за който ви говоря.

5. Маргарита Ангелова
    Изпратен 30.11.2009 на 22:21

Бях на екскурзия по същия маршрут.
    Невероятно! Върнахте ме в спомените назад! Благодарение и на снимковия материал, като че ли отново бях там!
    С най-голямо удоволствие давам гласа си за вашия пътепис!

6. Пенка Ламбиева
    Изпратен 28.11.2009 на 19:45

Благодаря за мислената разходка до това приказно място! Никога не съм ходила в Истанбул, но той е любимият ми град! С удоволствие давам гласа си за този пътепис и желая на автора да стане победител! : )