„Адът“, ромът и костенурките…

Любимият ми остров от Карибите – Гранд Кайман

Джорджтаун е столицата на Кайманите, разположена на Гранд Кайман- най-големият и най-развит от трите Кайманови острова. Кайман Брак е по-малък, а Литъл Кайман е най-малкият и необитаем остров. Общата им площ е 262 квадратни километра, като 197 от тях се падат на Гранд Кайман. Там живеят и над 90% от населението на островите.

Без да разказвам дългата история как се озовахме там, ще започна да говоря за нашата страхотна екскурзия из този красив остров с потеглянето ни от тук…

Потегляне

… с едно малко микробусче. Шофьор и гид ни беше една чаровна цветнокожа местна жителка. По пътя тя ни разказа за бита на местните хора и други интересни факти. Спряхме първо пред една къща, в която се влюбих. От години никой не я обитава, но хората се гордеят с нея и се грижат да изглежда „жива“, тъй като тя е представител на традиционния карибски дом. Малка, спретната и поддържана, за да може всеки, който мине покрай нея да я снима с удоволствие и да и се порадва.

Къщата

Продължихме усмихнати към първата ни дестинация наречена „Адът“. Това е едно необикновено място, което представлява поле с черни скали и заострени скални образувания. На пръв поглед това скално поле прилича на овъглени разрушения от огромен пожар. Затова и местността се нарича така „Ад”. Има построени две платформи за наблюдение на това чудо на природата.

Адът

След като разгледахме и се поснимахме там, се запътихме да дегустираме прочутите Карибски ром и кекс, с вкусове на банан, мока, портокал, кокос, лайм… и много други.

Дегустация на ром

След „сладката“ почивка се отправихме и към последната и най-атрактивна спирка- фермата за костенурки.

Фермата

Първото нещо, което видяхме, когато влязохме там беше един човек с малка кофа, а вътре няколко бебета костенурки на 4 седмици. Имахме възможност да ги вземем в ръце и да им се порадваме.

4-месечна костенурка

След това минахме покрай голямо езеро с най-едрите и съответно най-възрастни костенурки.

Езерото с костенурките

Продължихме напред, където видяхме много струпани хора около малки басейни пълни с костенурки, не много големи. Навсякъде имаше табели, че е забранено да се вадят от водата, тъй като е възможно да ни ухапят. Преди това си мислех, че само в България тези правила не се спазват, но се оказа, че не така…

„Забраната“

Въпреки тези табели навсякъде, всички хора, а и ние, награбихме по една костенурка, за да се снимаме с нея. Животинките не се чувстваха много комфортно в нашите ръце и ни гледаха много сърдито.

Сърдитата костенурка

Направихме си хубава разходка в този слънчев парк, където освен атракцията с костенурките, човек може да порелаксира на шезлонг около някой басейн, да се погмурка или пък дори да опита месо от костенурка в ресторантчето.

Ние нямахме толкова време и се върнахме при микробусчето. Там вниманието ни беше привлечено от търговци, които продаваха изстудени и прясно отворени кокосови орехи, които са чудесен начин да се разхладиш в карибската жега.

Търговците на кокосови орехи

Малко уморени, но много доволни пропътувахме обратно същия път …

Автор: Деница Стоянова
Снимки: Деница Стоянова

Публикувано в категория: Кайманови острови . Тагове: , , , , Коментарите и trackbacks са забранени.